Defensor/a de l'afiliat/da

El/La Defensor/a de l'afiliat/da és un òrgan consultiu del Consell d’Administració encarregat d’analitzar les reclamacions i/o queixes de les persones assegurades, dels empresaris/ries, dels prestadors/res de serveis de salut i dels empleats/des de la CASS derivades de les seves relacions amb la parapública, i d’informar, després d'aquest anàlisi, a les persones interessades, així com al Consell d’Administració, sobre la pertinència o no de la reclamació o queixa presentada.

Les queixes i reclamacions es poden presentar personalment o mitjançant representant, per escrit davant el/la Defensor/a de l’afiliat/da a la seu social de la CASS, mitjançant el formulari que es posa a disposició a la pàgina web, o a l’àrea d’Atenció al Públic destinat a aquesta finalitat, juntament amb les proves documentals que té en el seu poder i en què fonamenta la seva queixa o reclamació.

El/La defensor/a de l'afiliat/da exerceix la seva funció amb neutralitat, independència i imparcialitat, tenint en compte el context propi de cada usuari/a, i respectant la confidencialitat de les dades.

Aquesta sol·licitud no suspèn, en cap cas, els terminis de recurs.

 

Protocol que regula a les funcions i el procediment d'actuació del/de la defensor/a de l'afiliat/da de la CASS (PDF)

Nota: En la versió pública dels informes, s'han eliminat les taules de reculls de les atencions realitzades per preservar la intimitat dels demandants de mediació.