CASS - 0086e: Sol·licitud de reembossament del 100% de les tarifes de responsabilitat - Pensió solidaritat per a la gent gran
Descarrega't l'arxiu en el link següent:
Descarrega't l'arxiu en el link següent:
NÚMERO D'IDENTIFICACIÓ
PERSONAL CASS (PIN)
Assegurat/da, patró domèstic, empresari/a i treball per compte propi
A partir d'ara té disponible la informació més rellevant com a declarant (empresa i treballador/a de per compte propi) i l'actualització del tràmit de la declaració de la base de cotització del compte propi.
El Certificat electrònic Nacional es sol·licita presencialment en les Oficines de Tràmits de l’edifici administratiu del Govern amb el passaport o document d'identitat.
L’assegurat pot sol·licitar l’accés personal:
Per sol·licitar-lo a les oficines de tràmits del Comú i recollir-lo a les 48h:
El pot sol·licitar una altra persona, lliurant a les oficines de la CASS o a les oficines de tràmits del Comú, la documentació següent:
Omplir tots els camps i un cop enviades les dades a la CASS, no oblidar la contrasenya i el número de referència de la petició.
Obre el formulari de sol·licitud
Empresa |
---|
|
Si es té més d'una empresa o societat s'han de presentar els documents per a cadascuna. |
Professional liberal |
---|
|
Comunitat de propietaris |
---|
|
|
Patrons domèstics |
---|
|
|
Recordeu que en el cas de patrons domèstics, el número de cens declarant i tramitador ha de ser el mateix. |
Persones jurídiques autoritzades a fer tràmits per tercers |
---|
|
|
El sol·licitant del certificat digital que signarà el contracte amb la CASS, ha de ser titular administratiu o persona autoritzada per poders notarials (presentarels poders notarials).
Pot venir a sol·licitar i recollir el contracte del certificat digital una altra persona amb el Formulari CASS-0007 degudament omplert i signat. El responsable ha de signar i el contracte i s'ha de tornar a presentar a les oficines de la CASS.
Introduir la referència (número de contracte del certificat digital) i la contrasenya.
Per qualsevol incidència, pot personar-se amb cita prèvia al Centre d’Atenció a l’Usuari (CAU) a planta baixa de la CASS, trucar al 870 871 o enviar un email a cau@cass.ad.
Descàrrega del certificat digital de l'autoritat de certificació arrel
Descàrrega del certificat digital de l'autoritat de certificació subordinada
Descàrrega de la llista de revocació de l'autoritat de certificació arrel
Descàrrega de la llista de revocació de l'autoritat de certificació subordinada
Descàrrega del document de polítiques de certificació
A continuació li expliquem com accedir a aquesta informació des del Certificat Digital CASS actual:
Si en aquest apartat es presenten titulars no vàlids, per modificar les dades caldrà omplir i signar el Formulari CASS-0079 i:
És important que realitzi aquesta verificació abans del 15 de novembre del 2023 per evitar que persones que ja no estan vinculades a la seva empresa puguin accedir a les seves dades o realitzar tràmits amb l’Accés de Certificat Electrònic Nacional.
Recordem que el Certificat Electrònic Nacional se sol·licita presencialment en les Oficines de Tràmits de l’edifici administratiu del Govern amb el passaport o document d'identitat.
Per a més informació pot contactar amb nosaltres al telèfon 870870 o enviar un correu electrònic a cau@cass.ad
Descarrega't l'arxiu en el link següent:
Descarrega't l'arxiu en el link següent:
Descarrega't l'arxiu en el link següent:
LA VIA PREFERENT és l'itinerari que segueix l'usuari dins del sistema sanitari públic, que promou l'ús del metge d'atenció primària com a porta d'entrada al sistema sanitari i la coordinació entre els professionals sanitaris.
La derivació és vàlida per a 12 mesos / 12 visites.
Sempre que tingueu assignat un metge referent, podeu accedir directament (sense derivació) als professionals sanitaris d'Andorra dels següents serveis:
Queden inclosos dins de la via preferent els actes dʼurgències i de permanències mèdiques del Servei de Salut Escolar o del centre dʼatenció primària.
Lʼassignació la fa lʼespecialista escollit, amb la derivació prèvia del vostre metge referent.
Per a estar dins de la via preferent, és indispensable l'assignació prèvia del metge referent i la derivació del metge especialista d'Andorra.
El metge referent, amb l'autorització de la CASS, també pot derivar quan:
La derivació és vàlida per a 12 mesos / 12 visites.
En cas dʼurgència mèdica o en cas de cursar estudis fora dʼAndorra (sempre que compliu el supòsit de persona assegurada indirecta), no és necessària la derivació dʼun metge dʼAndorra per a estar dins de la via preferent.
Un cop programada la data de lʼacte mèdic, la persona assegurada ha de sol·licitar el volant presencialment a lʼÀrea d'Atenció al Públic (amb cita prèvia) o bé a través de la part privadadel portal de la CASS.
La CASS emetrà:
La legislació vigent (Llei 6/2019, del 31 de gener, de modificació de la Llei 17/2008, del 3 dʼoctubre,de la seguretat social) preveu els percentatges de reemborsament següents, dʼacord amb les tarifes de responsabilitat de la CASS:
Dins de la via preferent | Fora de la via preferent | |
---|---|---|
Visites mèdiques | 75% | 33% |
Actes efectuats, proves i productes prescrits | 75% | 60% |
Actes de reeducació i readaptació funcional | 65% | 60% |
Ingrés hospitalari | 90% | 33% |
Actes sanitaris efectuats a conseqüència de la maternitat | 100% | 33% |
En tots els casos els prestadors de serveis de salut han de tenir conveni amb la CASS | ||
Per als actes efectuats o prescrits per prestadors de serveis de salut que no tenen un conveni amb la Caixa Andorrana de Seguretat Social, el reemborsament de les despeses sʼefectua sobre la base del 20 % de les tarifes de responsabilitat. |
En el cas que es tingui dret a un reemborsament del 100 %, les persones usuàries han de seguir la via preferent per a continuar gaudint d’aquesta condició.
Hospitals, centres i metges sense conveni amb la CASS al Principat d'Andorra
Hospitals, centres i metges sense conveni amb la CASS a l'estranger
Per a més informació sobre la via preferent:
Ministeri de Salut
Av. Príncep Benlloch, 30, 3a planta
Edif. Clara Rabassa
AD500 Andorra la Vella
Tel. 874 820 - www.salut.ad
Amb la màxima atenció i voluntat hem...
escoltat preocupacions dels pensionistes amb els quals hem xerrat, hem copsat les inquietuds dels de la federació de la gent gran i vist el conjunt, ens proposem de forma no exhaustiva de:
- Donar suport a les persones en situació de dependència.
- Mirar que no s’infravalorin els increments de les pensions.
- Fer que es ratifiqui el codi europeu de seguretat social firmat el 2005.
- Cal que la Llei de la Cass contempli i inclogui les parelles de fet.
- Rectificar l’article 181… referent a les pensions de viduïtat si l’òbit esdevé abans dels 65 anys.
- Creació d’allotjaments semblants als de Clara Rabassa.
- La nostra tasca no es limitarà sols als pensionistes ans també als invàlids.
- Caldria que la pensió de reversió no fos contributiva.
- Estar a l’aguait que la Cass (entitat sense ànim de lucre) sigui creditor legal preferent a fi de preservar els actius del fons de reserva dipositats a la BPA.
- Suprimir el greuge comparatiu existent entre la pensió d’una vídua i un vidu, ja que per la primera, les despeses fixes continuen sent les mateixes.
- Implantar el més aviat possible el tercer pagador a la Cass.
- Fer que la recepta del metge sigui suficient per a que la Cass, cobreixi les despeses de l’acompanyant de pacients dependents.
Durant el mandat que ens confiareu i pel qual us regraciem anticipadament, aplicarem i tindrem com deia… Jules Verne... el geni de la voluntat... amb una única finalitat, la de servir-vos plenament.
Voteu per Enric Riba Valls i Montserrat Vila Montanya
Titular: Jacint RISCO SUBIRÀ, pensionista, advocat especialitzat en temes socials i de seguretat social.
Suplent: Antoni BERENGUERES SOLÉ, pensionista, president de l’A.G.G. Encamp.
DIGNIFICAR LA CONDICIÓ DE PENSIONISTA DE LA SEGURETAT SOCIAL
Aquesta dignificació es basa en els següents punts:
1) Atendrem les consultes, ajudarem a omplir els formularis i realitzarem els assessoraments necessaris amb les persones pensionades de la CASS.
2) Farem les consultes i els assessoraments tant en les dependències de la CASS, com en els locals de la Federació de la Gent Gran i de les Associacions a les parròquies fent visites periòdiques així com la Federació i Associacions de persones amb discapacitat. Si la persona no es pot desplaçar, la visitarem nosaltres.
3) Recollirem les propostes, suggeriments i queixes dels pensionistes per trametre-les al Consell d’Administració i elevar-les, si cal, al Consell General o al Govern.
4) Recercarem amb les federacions i associacions de gent gran i de persones amb discapacitat conjuntament amb el Govern la simplicitat de les sol·licituds d’ajudes no contributives per tal de garantir un nivell de vida digne.
5) Proposarem programes de millora de la qualitat de vida i salut establint les mesures de manera conjunta amb el Govern.
6) Serem vigilants amb la cartera de serveis sanitaris per no perdre cap prestació actual ni de futur i fent èmfasi en els serveis ortoprotèsics.
7) Proposarem al Govern la reformulació del càlcul de les pensions d’invalidesa. Donarem suport a la creació del tribunal mèdic.
8) Proposarem l’exoneració als pensionistes dels preus públics burocràtics per documents a presentar a la CASS (certificats de fe de vida, de tributs, de residència,...)
9) Proposarem la revalorització de les pensions més baixes per sobre de l’IPC.
10) Serem vigilants amb la gestió del fons de reserva per tal que la rendibilitat sigui la millor en tots els moments.
11) Recolzarem les accions de millora de les relacions amb els assegurats.
12) Buscarem les sinergies necessàries amb els patrons i els assalariats per tal de coadjuvar propostes conjuntes per la millora del sistema de pensions i les prestacions sanitàries que ofereix la Seguretat Social.
En definitiva, ens esforçarem en honorar la confiança que els pensionistes vulgueu dipositar en nosaltres.