CASS: Caixa Andorrana Seguretat Social

Accés a CASS Online

Indentifiqui's amb:

Certificat Electrònic Nacional

CERTIFICAT ELECTRÒNIC
DE GOVERN

Assegurat/da, patró domèstic, empresari/a i treball per compte propi

CASS Online

NÚMERO D'IDENTIFICACIÓ
PERSONAL CASS (PIN)

Assegurat/da, patró domèstic, empresari/a i treball per compte propi

Certificat Digital CASS


CERTIFICAT DIGITAL CASS 

Empresari/a i treball per compte propi

 

amb el  certificat electrònic de Govern:

​​què pot consultar i obtenir

  • La informació més rellevant com assegurat directe o assegurat indirecte. 
  • El detall de la seva situació actual. 
  • Les seves dades personals.
  • El detall de les baixes mèdiques presentades. 
  • L'abonament de les prestacions mèdiques, pensions i salaris. 
  • L'historial dels tràmits sol·licitats pel portal web. 
  • L'històric de relacions de metges referents. 
  • Les pàgines d'informació per millorar i acompanyar la seva navegació. 
  • Entre d'altres...

què pot gestionar i tramitar

  • La modificació de les seves dades personals. 
  • L'assignació o canvi del metge referent. 
  • El certificats següents: 
    • El certificat de cobertura sanitària d'un assegurat.
    • El certificat d'estudiant de 25 a 30 anys.
  • Els desplaçaments següents: 
    • El formulari de desplaçament, per a prestacions d'assistència sanitària en cas d'urgència als països de conveni.
    • El volant mèdic a l'estranger, d'Assistència sanitària i d'altres centres convencionats amb la CASS. 
  • Els extractes següents: 
    • L'extracte de pròrrogues i pagaments d'incapacitat temporal. 
    • L'extracte d'ingressos. 
    • L'extracte de punts. 
    • L'informe de vida laboral
  • La descàrrega del llistat de prestacions de reembossament i de les còpies dels fulls de prestacions mèdiques. 
  • El detall assegurat suspensió temporal contracte treball/reducció jornada laboral.
  • Entre d'altres...

​​​​​​​

​què pot consultar i obtenir

  • La informació més rellevant com a declarant.
  • Les cotitzacions pendents de declarar.
  • Els pagaments pendents.
  • Les incapacitats temporals actives.
  • Entre d’altres...

què pot gestionar i tramitar

  • La modificació de les seves dades del declarant.
  • La declaració de la base de cotització del compte propi.
  • Entre d’altres... 

A partir d'ara té disponible la informació més rellevant com a declarant (empresa i treballador/a de per compte propi) i l'actualització del tràmit de la declaració de la base de cotització del compte propi.

El Certificat electrònic Nacional es sol·licita presencialment en les Oficines de Tràmits de l’edifici administratiu del Govern amb el passaport o document d'identitat.

amb EL número d'identificació personal cass (PIN):

​​què pot consultar i obtenir

  • La informació més rellevant com assegurat directe o assegurat indirecte. 
  • El detall de la seva situació actual. 
  • Les seves dades personals.
  • El detall de les baixes mèdiques presentades. 
  • L'abonament de les prestacions mèdiques, pensions i salaris. 
  • L'historial dels tràmits sol·licitats pel portal web. 
  • L'històric de relacions de metges referents. 
  • Les pàgines d'informació per millorar i acompanyar la seva navegació. 
  • Entre d'altres...

què pot gestionar i tramitar

  • La modificació de les seves dades personals. 
  • L'assignació o canvi del metge referent. 
  • El certificats següents: 
    • El certificat de cobertura sanitària d'un assegurat.
    • El certificat d'estudiant de 25 a 30 anys.
  • Els desplaçaments següents: 
    • El formulari de desplaçament, per a prestacions d'assistència sanitària en cas d'urgència als països de conveni.
    • El volant mèdic a l'estranger, d'Assistència sanitària i d'altres centres convencionats amb la CASS. 
  • Els extractes següents: 
    • L'extracte de pròrrogues i pagaments d'incapacitat temporal. 
    • L'extracte d'ingressos. 
    • L'extracte de punts. 
    • L'informe de vida laboral
  • La descàrrega del llistat de prestacions de reembossament i de les còpies dels fulls de prestacions mèdiques. 
  • El detall assegurat suspensió temporal contracte treball/reducció jornada laboral.
  • Entre d'altres...

L’assegurat pot sol·licitar l’accés personal:

  • Personant-se a les oficines de la CASS amb un document d’identificació

Per sol·licitar-lo a les oficines de tràmits del Comú i recollir-lo a les 48h:

El pot sol·licitar una altra persona, lliurant a les oficines de la CASS o a les oficines de tràmits del Comú, la documentació següent:

amb EL Certificat Digital casS:

​​què pot consultar i obtenir

  • La informació més rellevant com a declarant. 
  • Les situacions d’incapacitats temporals.
  • La llista d'empleats.
  • L'estat de les seves cotitzacions i recàrrecs.
  • Entre d'altres ...

què pot gestionar i tramitar

  • La modificació de les seves dades de declarant.
  • La declaració i el pagament del full de cotització.
  • El pagament de l'IRPF.
  • La primera matriculació dels empleats.
  • L'alta i baixa dels empleats.
  • La declaració d'accident laboral.
  • La signatura de l'alta mèdica.
  • Entre d'altres... 

1r. Pas: Omplir el formulari de sol·licitud

Omplir tots els camps i un cop enviades les dades a la CASS, no oblidar la contrasenya i el número de referència de la petició.

Obre el formulari de sol·licitud

2n. Pas: Sol·licitar cita prèvia i presentar-se a l’Àrea d'Atenció al Públic de la CASS per efectuar el registre i signar el contracte amb la documentació següent:

Empresa
  • Document d'identificació
Si es té més d'una empresa o societat s'han de presentar els documents per a cadascuna.

 

Professional liberal
  • Document d'identificació

 

Comunitat de propietaris
  • Acta de la comunitat on figura el representant
  • Document d'identitat

 

Patrons domèstics
  • Document d'identificació
  • En el cas que el patró domèstic autoritzi una persona a tenir accés al seu certificat digital cal presentar i signar el Formulari CASS-0126
Recordeu que en el cas de patrons domèstics, el número de cens declarant i tramitador ha de ser el mateix.

 

Persones jurídiques autoritzades a fer tràmits per tercers
  • Document d'identificació del titular de l'empresa que autoritza

 

El sol·licitant del certificat digital que signarà el contracte amb la CASS, ha de ser titular administratiu o persona autoritzada per poders notarials (presentarels poders notarials).

Pot venir a sol·licitar i recollir el contracte del certificat digital una altra persona amb el Formulari CASS-0007 degudament omplert i signat. El responsable ha de signar i el contracte i s'ha de tornar a presentar a les oficines de la CASS. 

 

Introduir la referència (número de contracte del certificat digital) i la contrasenya.

Per qualsevol incidència, pot personar-se amb cita prèvia al Centre d’Atenció a l’Usuari (CAU) a planta baixa de la CASS, trucar al 870 871 o enviar un email a cau@cass.ad.

COMUNICAT DECLARANTS: NOU PORTAL/ACTUALITZACIÓ DE DADES

A continuació li expliquem com accedir a aquesta informació des del Certificat Digital CASS actual:

  • Entrar a:Fitxa empresa
  • A l’apartat següent, verificar que el/s titular/s siguin els correctes: Titulars

Si en aquest apartat es presenten titulars no vàlids, per modificar les dades caldrà omplir i signar el Formulari CASS-0079 i:

És important que realitzi aquesta verificació abans del 15 de novembre del 2023 per evitar que persones que ja no estan vinculades a la seva empresa puguin accedir a les seves dades o realitzar tràmits amb l’Accés de Certificat Electrònic Nacional.

Recordem que el Certificat Electrònic Nacional se sol·licita presencialment en les Oficines de Tràmits de l’edifici administratiu del Govern amb el passaport o document d'identitat.
 

Per a més informació pot contactar amb nosaltres al telèfon 870870 o enviar un correu electrònic a cau@cass.ad

La VIA preferent i reemborsament de les prestacions mèdiques

 

LA VIA PREFERENT és l'itinerari que segueix l'usuari dins del sistema sanitari públic, que promou l'ús del metge d'atenció primària com a porta d'entrada al sistema sanitari i la coordinació entre els professionals sanitaris.

LA VIA PREFERENT A ANDORRA

El METGE REFERENT és el metge de capçalera o pediatre que escolliu com el metge principal que us ha de tractar.
1
 2

 

Per a accedir al METGE ESPECIALISTA és necessària la derivació:

5

  • del metge referent
  • dels serveis d'urgències, o bé
  • del metge que us tracta després dʼuna hospitalització.

La derivació és vàlida per a 12 mesos / 12 visites.

Sempre que tingueu assignat un metge referent, podeu accedir directament (sense derivació) als professionals sanitaris d'Andorra dels següents serveis:

  • Ginecologia i obstetrícia.
  • Oftalmologia.
  • Estomatologia i odontologia.

Queden inclosos dins de la via preferent els actes dʼurgències i de permanències mèdiques del Servei de Salut Escolar o del centre dʼatenció primària.

Podeu tenir un METGE ESPECIALISTA PREFERENT en el cas dʼuna malaltia o condició que requereixi un seguiment periòdic.

Lʼassignació la fa lʼespecialista escollit, amb la derivació prèvia del vostre metge referent.

LA VIA PREFERENT FORA D'ANDORRA

Metges i centres convencionats

Per a estar dins de la via preferent, és indispensable l'assignació prèvia del metge referent i la derivació del metge especialista d'Andorra.
El metge referent, amb l'autorització de la CASS, també pot derivar quan:

  • hi ha dificultats en l'accés a professionals especialistes al país,
  • no hi ha un especialista a Andorra, o bé
  • es demana una segona opinió.

La derivació és vàlida per a 12 mesos / 12 visites.

4

En cas dʼurgència mèdica o en cas de cursar estudis fora dʼAndorra (sempre que compliu el supòsit de persona assegurada indirecta), no és necessària la derivació dʼun metge dʼAndorra per a estar dins de la via preferent.

Un cop programada la data de lʼacte mèdic, la persona assegurada ha de sol·licitar el volant presencialment a lʼÀrea d'Atenció al Públic (amb cita prèvia) o bé a través de la part privadadel portal de la CASS.

La CASS emetrà:

  • El volant a demanda de la persona assegurada, amb l'acord previ de l'Àrea de Control Mèdic (si s'escau)
  • El document/carta que informa si aquest volant emès per la CASS segueix o no la via preferent. Quan el centre/metge de fora d'Andorra emeti una prestació o comanda de serveis, caldrà presentar aquest document al prestador d'Andorra per a indicar-li el número de ruta de la via.

Reemborsament de les prestacions mèdiques

La legislació vigent (Llei 6/2019, del 31 de gener, de modificació de la Llei 17/2008, del 3 dʼoctubre,de la seguretat social) preveu els percentatges de reemborsament següents, dʼacord amb les tarifes de responsabilitat de la CASS:

  Dins de la via preferent Fora de la via preferent
Visites mèdiques 75% 33%
Actes efectuats, proves i productes prescrits 75% 60%
Actes de reeducació i readaptació funcional 65% 60%
Ingrés hospitalari 90% 33%
Actes sanitaris efectuats a conseqüència de la maternitat 100% 33%
En tots els casos els prestadors de serveis de salut han de tenir conveni amb la CASS
Per als actes efectuats o prescrits per prestadors de serveis de salut que no tenen un conveni amb la Caixa Andorrana de Seguretat Social, el reemborsament de les despeses sʼefectua sobre la base del 20 % de les tarifes de responsabilitat.

En el cas que es tingui dret a un reemborsament del 100 %, les persones usuàries han de seguir la via preferent per a continuar gaudint d’aquesta condició.

Hospitals, centres i metges no convencionats amb la CASS Hospitals, centres i metges sense conveni amb la CASS al Principat d'Andorra

Hospitals, centres i metges no convencionats amb la CASS Hospitals, centres i metges sense conveni amb la CASS a l'estranger

Per a més informació sobre la via preferent: 
Ministeri de Salut
Av. Príncep Benlloch, 30, 3a planta
Edif. Clara Rabassa
AD500 Andorra la Vella
Tel. 874 820 - www.salut.ad

Enric Riba Valls i Montserrat Vila Montanya

riba

 

Amb la màxima atenció i voluntat hem...

escoltat preocupacions dels pensionistes amb els quals hem xerrat, hem copsat les inquietuds dels de la federació de la gent gran i vist el conjunt, ens proposem de forma no exhaustiva de:

- Donar suport a les persones en situació de dependència.

- Mirar que no s’infravalorin els increments de les pensions.

- Fer que es ratifiqui el codi europeu de seguretat social firmat el 2005.

- Cal que la Llei de la Cass contempli i inclogui les parelles de fet.

- Rectificar l’article 181… referent a les pensions de viduïtat si l’òbit esdevé abans dels 65 anys.

- Creació d’allotjaments semblants als de Clara Rabassa.

- La nostra tasca no es limitarà sols als pensionistes ans també als invàlids.

- Caldria que la pensió de reversió no fos contributiva.

- Estar a l’aguait que la Cass (entitat sense ànim de lucre) sigui creditor legal preferent a fi de preservar els actius del fons de reserva dipositats a la BPA.

- Suprimir el greuge comparatiu existent entre la pensió d’una vídua i un vidu, ja que per la primera, les despeses fixes continuen sent les mateixes.

- Implantar el més aviat possible el tercer pagador a la Cass.

- Fer que la recepta del metge sigui suficient per a que la Cass, cobreixi les despeses de l’acompanyant de pacients dependents.

Durant el mandat que ens confiareu i pel qual us regraciem anticipadament, aplicarem i tindrem com deia… Jules Verne... el geni de la voluntat... amb una única finalitat, la de servir-vos plenament.

Voteu per Enric Riba Valls i Montserrat Vila Montanya

Jacint Risco Subirà i Antoni Berengueres Solé

risco

 

Titular: Jacint RISCO SUBIRÀ, pensionista, advocat especialitzat en temes socials i de seguretat social.

Suplent: Antoni BERENGUERES SOLÉ, pensionista, president de l’A.G.G. Encamp.

DIGNIFICAR LA CONDICIÓ DE PENSIONISTA DE LA SEGURETAT SOCIAL

Aquesta dignificació es basa en els següents punts:

1) Atendrem les consultes, ajudarem a omplir els formularis i realitzarem els assessoraments necessaris amb les persones pensionades de la CASS.

2) Farem les consultes i els assessoraments tant en les dependències de la CASS, com en els locals de la Federació de la Gent Gran i de les Associacions a les parròquies fent visites periòdiques així com la Federació i Associacions de persones amb discapacitat. Si la persona no es pot desplaçar, la visitarem nosaltres.

3) Recollirem les propostes, suggeriments i queixes dels pensionistes per trametre-les al Consell d’Administració i elevar-les, si cal, al Consell General o al Govern.

4) Recercarem amb les federacions i associacions de gent gran i de persones amb discapacitat conjuntament amb el Govern la simplicitat de les sol·licituds d’ajudes no contributives per tal de garantir un nivell de vida digne.

5) Proposarem programes de millora de la qualitat de vida i salut establint les mesures de manera conjunta amb el Govern.

6) Serem vigilants amb la cartera de serveis sanitaris per no perdre cap prestació actual ni de futur i fent èmfasi en els serveis ortoprotèsics.

7) Proposarem al Govern la reformulació del càlcul de les pensions d’invalidesa. Donarem suport a la creació del tribunal mèdic.

8) Proposarem l’exoneració als pensionistes dels preus públics burocràtics per documents a presentar a la CASS (certificats de fe de vida, de tributs, de residència,...)

9) Proposarem la revalorització de les pensions més baixes per sobre de l’IPC.

10) Serem vigilants amb la gestió del fons de reserva per tal que la rendibilitat sigui la millor en tots els moments.

11) Recolzarem les accions de millora de les relacions amb els assegurats.

12) Buscarem les sinergies necessàries amb els patrons i els assalariats per tal de coadjuvar propostes conjuntes per la millora del sistema de pensions i les prestacions sanitàries que ofereix la Seguretat Social.

En definitiva, ens esforçarem en honorar la confiança que els pensionistes vulgueu dipositar en nosaltres.